miercuri


Pentru că țin la ea


Mașina mea dragă are de ceva timp o mare problemă.
Încă de săptămâna trecută a început să vină un miros urât prin gurile de ventilație, un miros de ceva umed, parcă rânced, miroase ca naiba, ce mai! Nu știu de ce, dar dacă pun clima pe AUTO nu vine niciun miros ciudat, dar dacă o las pe ECON. sau oprită, ohoo..sconcsul miroase bine... Toți prietenii își dădeau cu părea: că am nu știu ce șpan în sistemul de răcire, cică acumulat de la compresoarele defecte sau care nu funcționează corespunzător, că s-ar putea să fie nu știu ce bacterie în sistemul AC și că trebuie urgent curățat, sau că, sigur e un șoarece mort pe undeva pe-acolo... 
Era clar, mașinuța mea avea nevoie de o igienizare a aerului condiționat!
Am căutat soluții la problema mea pe net și am înțeles că acel miros vine din tuburile de ventilație. Să vă explic, cu vorbele mele, în niciun caz tehnic. An de an, în acele tuburi se depune praf, care în combinație cu condensul creează mediul propice pentru dezvoltarea unor bacterii, alge, ciuperci și mucegaiuri care emană acel miros ciudat și neplăcut și care pot irita căile respiratorii sau pot cauza crize bolnavilor de astm, ceea ce este destul de îngrijorător. Știu că praful, polenul și umezeala sunt mediul ideal pentru înmulțirea rapidă a bacteriilor. Acestea se acumulează în sistemul de aer condiționat și la pornirea acestuia, pasagerii inhalează aceste microorganisme, provocându-le guturai, iritații ale ochilor, inflamarea gâtului, iritarea arterelor pulmonare. Trebuia, așadar, urgent, să curăț sistemul de ventilație, să scap de miros și de alte posibile neplăceri.
Un foarte bun prieten mi-a explicat cum trebuie întreținută instalația de climatizare. Aerul condiționat al mașinii este un sistem foarte important căruia șoferii, de obicei, și, recunosc, că nici eu, nu i-am acordat suficientă importanță în ceea ce privește întreținerea. Operația de verificare și încărcare a sistemului de aer condiționat se recomandă a fi efectuată o dată pe an și nu oriunde, ci într-un service autorizat.
Și am înțeles cum funcționează abia acum - practic, rolul sistemului de climatizare este de extrage căldura din aerul care se află înăuntru și de a oferi confortul dorit (această căldură este restituită în aerul exterior, la trecerea prin condensator, sub capota motorului. Pentru aceasta, climatizarea utilizează în circuitul închis un principiu fizic simplu: fluidul refrigerat (freonul auto) absoarbe căldura prin trecerea din stare lichidă în stare gazoasă și eliberează căldură la trecerea din stare gazoasă  în stare lichidă. Simplu, nu?! Climatizarea nu folosește, deci, numai la răcirea aerului din interior în timpul verii, ea permite și încălzirea sau dezaburirea rapidă a geamurilor în timpul iernii. Se recomandă pornirea climatizării cel puțin o dată la 15 zile, acest lucru permițând lubrifierea sistemului și evitarea pierderii etanșeității sistemului. Asta ca să evitați efectuarea altor reparații nedorite.
Procedura completă care are ca rezultat igienizarea aerului condiționat auto și, implicit, scoaterea mirosurilor neplăcute și a bacteriilor din instalația de climatizare a mașinii, se efectuează după operațiunea de încărcare freon în instalația de aer condiționat auto. Aceasta se realizează cu un echipament profesional ce extrage cantitatea de freon existentă în instalație împreună cu uleiul uzat, videază instalația, apoi introduce freon și ulei nou în cantitățile recomandate de producător.
A, și încă ceva! Ce trebuie să știi despre prețul încărcării cu freon?
Ai foarte mare grijă pentru că prețurile mici ascund probleme: sigur service-ul care efectuează operațiunea încarcă o cantitate mai mică de freon, astfel încât veți fi nevoit să reveniți curând pentru repetarea încărcării. De obicei, la ,,reîncărcare” se ivesc diverse ,,probleme” și sunteți sfătuit să plătiți în plus pentru depistarea pierderilor sau pentru verificarea instalației de climatizare și pentru substanța fluorescentă cu ajutorul căreia se depistează pierderile. Toate costurile adăugându-se treptat, este evident că prețul de pornire va fi mai scăzut față de competitori.
Te sfătuiesc să faci reîncărcarea cu freon în unități specializate, dotate cu aparatură performantă, care să nu practice prețuri ascunse, în măsuri de maximă siguranță.
Asigură-te că sistemul de răcire al mașinii tale funcționează în condiții optime, că este curățat, că are cantitatea necesară de agent refrigerant și poți porni liniștit la drum, mai ales că ușor, ușor, trebuie să vină și vara! Reînprospătează-ți interiorul mașinii. Transformă-l din nou într-un mediu sănătos și confortabil.
Pentru că știu că și tu ții la ea!

Articol  care participă la campania Spring SuperBlog 2016
Trimiteți un comentariu