vineri


Alimentează-te inteligent cu SanoVita!


,,Sănătatea nu este totul!” spunea cineva, ,,dar fără sănătate, totul este nimic.”

Hrana stă la baza vieții, fiind factorul de acțiune permanentă  prin care omul și-a asigurat supraviețuirea în relația cu mediul înconjurător. Hrana este elementul din natură și mediu care asigură energia și vitalitatea corpului în același timp contribuind la bunăstarea și sănătatea noastră.
Filozoful neamț Schopenhauer afirma că ,,nouă zecimi din fericirea noastră se bazează pe sănătate.” Să nu ne mai mirăm că se vorbește atât de mult despre aceasta, doar toți oamenii doresc să fie fericiți. Tocmai de aceea, alimentația corectă este primul pas către o viață lungă și sănătoasă. Oamenii consumă aproape orice ca hrană, de la secrețiile mamare (laptele) până la cristale minerale (sarea obișnuită), inclusiv fructe, flori, semințe, tulpini, rădăcini, frunze, alge marine, ouă de pește sau păsări, ciuperci sau corpuri moarte ale diverselor animale. Toate acestea, procesate într-o măsură mai mare sau mai mică, oferă mii de sortimente de alimente pe care le consumăm zilnic și de care depind în mare măsură sănătatea și starea noastră de bine. Sănătatea este un bun prea mare pentru a fi lăsat la voia întâmplării. Trebuie să adoptăm, deci, un regim alimentar sănătos pentru a ne asigura o hrană completă pentru menținerea energiei organismului, fără să ducă la anemierea trupului și a minții. De aceea, este recomndat tuturor celor care vor să aibă un stil de viață sănătos să renunțe la alimente de tip fast-food, la preparate bogate în grăsimi, la consumul excesiv de cafea și alcool. Rapoartele arată că populația consumă alimente bogate în calorii, grăsimi, zahăr sau sodiu; în schimb fructele, legumele și fibrele sunt consumate în cantități mai mici decât ar trebui. Toți ar trebui să ne îndreptăm atenția spre ceea ce natura ne oferă cu generozitate: fructe și legume proaspete, sucuri naturale, lactate și alimente preparate termic într-un timp cât mai scurt, astfel încât bucatele să nu-și piardă proprietățile benefice (vitaminele, sărurile minerale). Omul nu poate beneficia de o viață sănătoasă fără să-și însușească un mod de alimentație sănătos. Pentru organism, cele mai propice alimente sunt, cu siguranță, cele simple și naturale. 

Comportamentul alimentar desemnează atitudinea omului față de hrană- este foarte important ce mâncăm, dar acest lucru nu înseamnă că trebuie să neglijăm modalitatea/cantitatea în care mâncăm, dacă dorim să trăim sănătos. O dietă sănătoasă de-a lungul vieții reprezintă un aliat puternic în lupta cu mai multe afecțiuni, însă creșterea producției mâncării procesate, urbanizarea rapidă și schimbarea stilului de viață au condus, inevitabil, la modificarea obiceiurilor alimentare corecte.
Fructele, legumele și zarzavaturile proaspete au o contribuție însemnată în creșterea capacității de apărare a organismului. În cazul unei alimentații deficitare în vitamine, scade activitatea fagocitară a leucocitelor, precum și producerea de anticorpi, organismul fiind ușor supus acțiunilor agresiunilor maladive, cu o evoluție severă. Este bine de reținut că vitaminele sintetice fabricate în retortele fabricilor chimice nu conțin compuși sinergici (enzime, activatori și aditivi coenzimatici) și, de aceea, nu pot înlocui vitaminele naturale existente în plante. Fără vitamine naturale din grupa B, C și D adulții ar îmbătrâni de la vârsta de 25 de ani, devenind ființe suferinde și obosite. 
În alimentația rațională, cu o hrană sănătoasă, se recomandă multe legume nefierte, salate ușor asimilabile cu morcov (care previne apariția ridurilor și îmbătrinirea tenului), salată verede, spanac, țelină, varză, ridichi, conopidă, pătrunjel, fasole păstăi, mazăre, soia, tomate, castraveți, ceapă, usturoi, praz, ardei, ciuperci. 
Printre fructele cu mare eficacitate în păstrarea tinereții țesuturilor un loc aparte revine merelor, consumate în stare crudă, coapte, compot, sucuri sau siropuri.
Fructele și legumele sunt bogate în fibre (celuloză) cu rol în stimularea tranzitului intestinal și de aceea digestia lor se face în 25-30 de minute, fără să fermenteze sau să putrezească pe căile digestive, evitând astfel producerea de gaze. vărsături, arsuri, indigestii și intoxicații ale sângelui. În comparație, reținem că digestia cărnii se realizează în 10-15 ore, lăsând multe toxine, constipații și afecțiuni ale colonului.
Carnea slabă (de pui, de vițel), sardelele, peștele slab, fructele de mare, cerealele germinate (germenii de grâu, de secară sau ovăz în doze de 500 de grame pe zi dau un conținut de proteine de patru ori mai mare decât un ou), laptele degresat, iaurtul, brânzeturile degresate, semințele de bostan și susan, mierea de albine, etc. au un conținut redus în lipide saturate, ceea ce este benefic să consumăm dacă ne dorim un stil de viață sănătos.
Bogate în antioxidanți și betacaroten, semințele de dovleac crude îmbunătățesc memoria și întăresc sistemul imunitar. Reprezintă un remediu bun în cazul afecțiunilor prostatei și al inflamațiilor, previn apariția pietrelor la rinichi, mențin sănătatea pielii și a părului. Sunt bogate în magneziu, fosfor, fier, cupru, proteine, zinc și vitamina K.
Și pentru că tocmai am primit coletul cu bunătăți de la SanoVita am să vă recomand o rețetă de smoothie revitalizant din fructe și semințe: un smoothie din mango, zmeură și semințe de dovleac.
Pentru 1 porție de sănătate aveți nevoie de :
100 grame avocado,
100 grame mango,
50 grame semințe de dovleac,
100 de ml. de suc de portocale,
100 de grame de zmeură congelată
Se curăță și se pregătesc toate ingredientele. Se decojește mago, se taie în bucăți mici și se pune în blender. Se pregătește sucul de portocale. Avocado se taie pe jumătate, se scoate sâmburele, apoi cu o lingură se scoate toată pulpași se adaugă în blender. La sfărșit se adaugă restul ingredientelor: semințele, zmeura, sucul de portocale. Compoziția se mixează timp de 1 minut. Este delicios și totodată sănătos!
Adoptarea unui regim alimentar natural asigură o hrană completă pentru menținerea energiei organismului, fără să ducă la anemierea trupului și a minții.

Articol scris pentru SuperBlog 2016
Trimiteți un comentariu